Originally posted by Linkdeutscher
View Post
المستغاث الا حضرت الله تعالي الصلوٰة والسلام عليك يا رسول الله
Ashraf Ali Thanwi states in Hifzul Imaan, p.15:
یہ کہ آپ کی ذات مقدسہ پر علم غیب کا حکم کیا جانا اگر بقول زید صحیح ہو تو دریافت طلب یہ امر ہےکہ اس غیب سے مراد بعض غیب ہے یا کل غیب اگر بعض علوم غیبیہ مراد ہیں تو اسمیں حضور کی ہی کیا تخصیص ہے ایسا علم غیب تو زید و عمر و بلکہ ہر صبی و مجنون بلکہ جمیع حیوانات و بہائم کے لئے بھی حاصل ہے
"If, according to the questioner, the declaration that the Holy Prophet ﷺ possesses unseen knowledge is correct, then the question put to this person is: by ‘Unseen Knowledge’ does he mean total knowledge or partial knowledge? If his intention were to refer to partial knowledge, then how is there anything unique about the Holy Prophet ﷺ because of this? Such unseen knowledge is possessed by every ordinary person, every child and insane person, even all animals possess such knowledge."
Khalil Ahmad Ambethwi states in Baraheen-e-Qati'ah, p.55:
از علم و عقل ہے الحاص غور کرنا چاہئے کہ شیطان و ملک الموت کا حال دیکہکر علم محیط زمین کا فخرعالم کو خلاف نصوص قطعیہ کے دلائل محض قیاس فاسدہ سے ثابت کرنا شرک نہیں تو کونسا ایمان کا حصہ ہے شیطان اور ملک الموت کو یہ وسعت نص سے ثابت ہوئی فخر عالم کی وسعت علم کی کونسی نص قطعی ہے
"Keeping knowledge and common sense in mind, one should consider the following: after seeing the condition of Shaytan and Malak-ul-Maut, if to then try to prove the Unseen Knowledge of the Holy Prophet ﷺfrom the Qur’an and Hadith isn’t Shirk, then what part of Imaan is it? The Unseen Knowledge of Shaytan and Malak-ul-Maut is supported by the Qur’an and Hadith, what evidence is there in the Qur’an and Hadith to prove the existence of the Unseen Knowledge of the Holy Prophet ﷺ?"
Rashid Ahmad Gangohi states in Fatawa Rasheediya, vol. 2, p. 12:
لفظ رحمة للعالمین صفت خاصہ رسول اللہ صلی اللہ علیہ و سلم کی نہیں ہے بلکہ دیگر اولیاء و انبیا اور علماء ربانیین بھی موجب رحمت عالم ہوتے ہیں
The title ‘Mercy to all the Worlds’ is not a unique attribute of the Holy Prophet ﷺ, in fact Saints and Prophets and righteous ‘Ulama are also a cause of bringing mercy to the World (and can therefore also be referred to as 'Mercy to all the Worlds.’)
Qasim Nanotwi states in Tahzeer-un-Nas, p.25:
اگر بالفرض بعض زمانہ نبوی صلی اللہ علیہ و سلم میں کوئی نبی پیدا ہو تو پھر بھی خاتمیت محمدی میں کچھ فرق نہ آئیگا
“If, for argument’s sake, after the time of the Holy Prophet ﷺ, another Prophet is born, then no change will occur in the finality of Prophethood of the Holy Prophet ﷺ.”
Ismail Dehlwi states in Taqwiyatul Imaan, p. 59:
یعنی انسان آپس میں سب بہائی ہیں جو بڑا بزرگ ہو وہ بڑا بہائی ہے سو اس کی بڑے بہائی کی سی تعظیم کیجئے اور مالک سب کا اللہ ہے بندگی اسی کو چاہیے اس حدیٹ سے معلوم ہوا کہ اولیاء و انبیاء امام اور امام زادے پیر اور شہید یعنی جتنے اللہ کے مقرب بندے ہیں وہ سب انسان ہی ہیں اور بندے عاجز اور ہمارے بہائی مگر اللہ نے ان کو بڑائی دی وہ بڑے بہائی ہوئے
” Therefore, all human beings are brothers to each other. A person with a higher status is like an elder brother, so he should me respected like an elder brother, and Allah is the owner of everything, He alone should be worshipped. From this hadith we come to know that Awliya and Prophets, Imams and their sons, Masha’ikh and martyrs, in other words, all those close to Allah, are all human and powerless and our brothers, But Allah has elevated their status, so they are our elder brothers.”
You call the people with such disgusting beliefs 'Muslims', Allah's curse upon such a person.
Leave a comment: