Ads by Muslim Ad Network

Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hijab

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hijab

As Salam Aleykoum mes frères et soeur Fi Allah,

Je voudrais vous demander votre avis sur un sujet assez important. Je suis une mineure musulmane Al Hamdoulilah et portes le voile depuis peu. Je rencontre beaucoup de problèmes avec ceci et une personne de ma famille... Cette personne refuse le fait que je le porte et réagis assez violemment et mal à ceci... Cet été je vais en vacances avec des membres de ma famille et la personne y compris In Shaa Allah et depuis la dernière fois je portais le voile en cachette mais maintenant que je vais en vacances avec, j'ai reçu des conseils de certains membre de ma famille qui me disent de le retirer pendant les vacances et d'essayer de me cacher les cheveux au maximum (cheveux attachés et chapeaux, bandeau,...) mais je me sens vraiment mal de devoir le faire... J'aimerais recevoir votre avis personnel s'il vous plaît.
    Baraak Allahu Fik !

As Salam Aleykoum my brothers and sister Fi Allah,

I would like to ask you for your opinion on a rather important subject. I am a Muslim minor Al Hamdoulilah and start wearing the hijab very recently. I met few problems between this and a person of my family... This person refuses the fact that I wear the hijab and react rather violently and badly to this... This summer I am going in holidays with members of my family including the person In Shaa Allah and since the last time I wore the hijab in secret but now that I am going in holidays with, I received advices from some members of my family which tell me to remove it during the holidays and to try to hide my hair at the most (tied hair up and hats, headbands) but I really feel sick to do it... I would like to have your personal opinion please.
    Baraak Allahu Fik!

Comment

Is this person non Muslim? Is this person one of your parents, if not can you tell your parents ?
      Women lost their modesty when men lost their gheerah..” .

Comment

Wa aleiykum salaam wrwb

chere soeur, je pense que personne repondrera en francais parce que c'est une forum anglais...

je vous comprends, parfois ces choses sont dur pour certaine personnes.. ma famille meme sont comme ca, mais je suis converti c'est un autre chose.

C'est obligee que vous reste dur avec vortre famille, et montre que vous etes sûr de votre choix de porter le voile, si vous le enleve sur vacances, ils vont te faire le enlever a la maisons aussi, faut rester forte in sha Allah. Allahumma barik wa ma sha Allah.. pense de cet experience comme un test d'Allah. Avec montrer votre determination, votre famille gangera du respect pour vous in sha Allah, comme ca peut ertre ses coeurs ouvreront pour la religion in sha Allah

excusez moi pour mon francais, je suis pas francaise.
        يَٰٓأَيُّهَا ٱلنَّاسُ ٱعْبُدُوا۟ رَبَّكُمُ ٱلَّذِى خَلَقَكُمْ وَٱلَّذِينَ مِن قَبْلِكُمْ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ

O mankind, worship your Lord, who created you and those before you, that you may become righteous

Surah Al Baqarah ayah 21

Comment

Originally posted by aynina View Post
          Wa aleiykum salaam wrwb

chere soeur, je pense que personne repondrera en francais parce que c'est une forum anglais...

je vous comprends, parfois ces choses sont dur pour certaine personnes.. ma famille meme sont comme ca, mais je suis converti c'est un autre chose.

C'est obligee que vous reste dur avec vortre famille, et montre que vous etes sûr de votre choix de porter le voile, si vous le enleve sur vacances, ils vont te faire le enlever a la maisons aussi, faut rester forte in sha Allah. Allahumma barik wa ma sha Allah.. pense de cet experience comme un test d'Allah. Avec montrer votre determination, votre famille gangera du respect pour vous in sha Allah, comme ca peut ertre ses coeurs ouvreront pour la religion in sha Allah

No one likes a show off.

Comment

Those of wondering what Sr Aynina said :p

"Wa aleiykum salaam wrwbdear sister, I think nobody will answer in french because it is an english forum ...
            I understand you, sometimes these things are hard for some people .. my family is like that, but I am converted it is another thing.
            It is obligatory that you stay hard with your family, and show that you are sure of your choice to wear the veil, if you take it off on vacation, they will make you take it to the house too, must stay strong in sha Allah . Allahumma barik wa ma sha Allah .. think of this experience as a test of Allah. With showing your determination, your family will groom respect for you in sha Allah, as it may be his hearts will work for religion in sha Allah
            excuse me for my french, I'm not french.
            "

Courtesy of Google translate. It actually makes good sense. (Well, except that last bit!)
            Last edited by Fakhri; 02-07-18, 11:10 PM.
            LAA ILAAHA ILLALLAH
            -------------------------------
            "And if you would count the graces of God, never could you be able to count them. Truly, God is Oft-Forgiving, Most Merciful." (Qur'aan 16:18)
            NOTE: Please kindly do NOT rep my posts. (Jazaa'akumullah).

Comment

Originally posted by zi-zizou View Post

No one likes a show off.
              Be nice. No one likes a hater.

Comment

Originally posted by zi-zizou View Post

No one likes a show off.
                Howw showoff
                يَٰٓأَيُّهَا ٱلنَّاسُ ٱعْبُدُوا۟ رَبَّكُمُ ٱلَّذِى خَلَقَكُمْ وَٱلَّذِينَ مِن قَبْلِكُمْ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ

O mankind, worship your Lord, who created you and those before you, that you may become righteous

Surah Al Baqarah ayah 21

Comment

Originally posted by Fakhri View Post
                  Those of wondering what Sr Aynina said :p

"Wa aleiykum salaam wrwbdear sister, I think nobody will answer in french because it is an english forum ...
                  I understand you, sometimes these things are hard for some people .. my family is like that, but I am converted it is another thing.
                  It is obligatory that you stay hard with your family, and show that you are sure of your choice to wear the veil, if you take it off on vacation, they will make you take it to the house too, must stay strong in sha Allah . Allahumma barik wa ma sha Allah .. think of this experience as a test of Allah. With showing your determination, your family will groom respect for you in sha Allah, as it may be his hearts will work for religion in sha Allah
                  excuse me for my french, I'm not french.
                  "

Courtesy of Google translate. It actually makes good sense. (Well, except that last bit!)
                  Loll it may open their hearts for the religion.. the last sentance

Surah Al Baqarah ayah 21

Comment

Sister be careful of your family members, and even the ones that advice you to remove your hijab, because verily that is an evil action to advice someone to remove the hijab, and to disobey Allah. Keep strong inshallah

Comment

Originally posted by ahmedyounes View Post
                      Sister be careful of your family members, and even the ones that advice you to remove your hijab, because verily that is an evil action to advice someone to remove the hijab, and to disobey Allah. Keep strong inshallah
                      Yes you're right...

Comment

Originally posted by shay5 View Post
                        Is this person non Muslim? Is this person one of your parents, if not can you tell your parents ?
                        It is my father and yes he is muslim

Comment

Originally posted by aynina View Post
                          Wa aleiykum salaam wrwb

Thank you very much for your anwer sister and Ma Shaa Allah for you ! (btw I am not english so sorry for my english !) and yes thank you I'll try and do this

Comment

Originally posted by unemuslim.212 View Post

Thank you very much for your anwer sister and Ma Shaa Allah for you ! (btw I am not english so sorry for my english !) and yes thank you I'll try and do this
                            Can someone protect you or speak to your father? Your brother or uncles? Or a female family member have a word with him? Why is he so aggressive towards you? You are doing something halal not haram.
                            Women lost their modesty when men lost their gheerah..” .

Comment

You wrote that your father reacted violently towards you. Do you feel safe enough to wear the hijab when you are out with him and the rest of the family? May Allah ease your affairs sister. It's beautiful how a young sister like yourself strives to adhere to the deen Allahumma baarik.
                              رَّبِّ ارْحَمْهُمَا كَمَا رَبَّيَانِي صَغِيرًا

Comment

Working...
                              X